zondag, oktober 22, 2006

Vandeweek!



Helaas, hier geen spannende tijgerknuffelverhalen of sexy Thaische masseuses zoals in Toms reisrelaas (http://thomasbelgium.blogspot.com/), maar toch volgend overzicht van de voorbije week!

- we hebben een flamenco-optreden bijgewoond in een gezellige live musicbar hier vlak om de hoek. Normaal is dat daar te betalen, maar disndagavond is het erasmusnight, wat erop neerkomt dat er meer blond volk rondloopt dan anders en dat een copa je 5euro kost ipv 8, wat nog steeds duur is maar alleehop.

- woensdag hebben Felic en ik auditie gedaan voor het Orfeon Universitario de Valencia. Ik verwachtte een informeel zangstondetje zoals in het GMK, maar hier kwam er zowaar een zeskoppige jury aan te pas waarvoor ik moederziel alleen een "voorbereid stuk" moest zingen! Nieksenie voorbereid natuurlijk, dus boy heb ik ge-Ave Mariaat zoals ik nog nooit ge-Ave Mariaat had!! De tweede selectieronde (ik weet het, ik voelde mij een kandidaat voor Idool 2007!) kregen we een partituur in de handen geduwd die we dan in kwartet moesten zingen, elk zijn eigen stem (ze hebben van mij een sopraan willen maken, maar dat heeft niet gepakt zenne! "misschien zijt ge zenuwachtig en kunt ge normaalgezien wel hoger??"). Enfin, de audities duren 2 weken dus nadien weten we of we het gehaald hebben, ik hoop van wel want ik heb echt genoten van da uurtje zingen, dan besefte ik pas hoeveel ik dat al gemist heb de voorbije 4 maanden. Neuriend door de Jardines de Reals terug naar huis gewandeld en halverwege overvallen door een storm met zondvloedallures (en hagel, wtf?? 't Is hier 28graden!). Ook in Valencia kan het mooie weer dus (tijdelijk) keren!

-Donderdag twee brieven in de bus: van mijn twee oma's! Zo'n echte omabrief, dat is toch plezant om in uw handen te hebben: perfect handschrift, mooi geformuleerde zinnen, lekker ouderwets... Leuk, post krijgen!! (zeker nu we eindelijk beslag kunnen leggen hebben op de sleutel van onze brievenbus)
Die avond enkele mensen leren kennen in een café in de buurt die ook in ons gebouw wonen. Ik ben ermee aan de praat geraakt nav hun hondje, een 4 maand oude Dalmatiër met de geestige naam Pucho (peuk in het Spaans). Een uur later hadden we twee Spaanse kenissen bij, die ons met hun hond willen laten gaan wandelen (hoezee!) en die gitaar willen komen spelen op mijn verjaardag :o)
Verder is iedere Spanjaard die ik hier tegenkom onder de indruk van mijn Spaans, alé, toch als ik zeg dat ik er nog maar 2 maand mee bezig ben, behalve natuurlijk mijn proffen. Ik stel voor dat ze eens Mediarecht komen volgen in België en zien hoeveel ze er na twee maand van verstaan.

- Ook diezelfde avond: spontaan kotfeestje; plots stonden hier 15 man aan de deur! Toffe sfeer, leuk gebabbeld, enzovoort. Eigenlijk lijken al die feestjes wel op elkaar hé dus 't is moeilijk daar echt iets over te vertellen. Maar beschrijvingen van zotte kamerinwijdingen (Mattia) en platdrukpartys in het ICC, mislukte Culture Clubpogingen,verleidingspogingen via gratis dagbladen, het is hier allemaal welkom!!

-Vrijdagavond zijn we totaal a l'imroviste binnengevallen op Barbaras verjaardagsfeestje, enkel wisten wij niet dat het haar verjaardag was en stonden we daar nogal schaamtelijk met lege handen... Toch enkele interessante gesprekken gevoerd en mensen leren kennen, oa een Canadees die ook in ons gebouw woont en die dan de zaterdag mee gaan voetballen is met de gasten in de Turia. Een waar schouwspel voorwaar.

-En gisterenavond tenslotte een avond doorgebracht op het kot van Liz en Cat, praaaachtige kamers, net zoals op Barbaras kot trouwens. Nuja, ik ben content met het onze zenne, maar 't gras is altijd groener aan de andere kant hé, vooral als het rood is. Naar Zoolander gekeken, een nogal debiele film naar mijn bescheiden mening, en daarna een soort van poker gespeeld waar ik niet aan uit geraakte. Oh en politieke discussies gevoerdmet Serol, die van Istanbul is. Ik weet, niet direct mijnen dada, maar 't was interessant!

Goh, zo'n relaas van een week is toch maar droog hé als ge er zo de details wat moet uithalen, maar anders wordt het weer veel te lang! En als ik dat zo zie gaan wij precies veel weg, behalve dat niemand het hier als "weggaan" ziet als ge niet tot de zevenen in een club gezeten hebt. Voor mij is dit meer dan voldoende hoor, met mijn teer gestel :p

PS relevanter foto's binnenkort op fotospace, kmoet nog eens mijn fototoestel op de pc aansluiten. Ik heb mij nu -na drie weken discussie over de relevantie van dergelijk netwerk- aangesloten op faceboom.com(ofte CaraLibro :o)), een soortement geavanceerde msn Spaces, waardoor ik de foto's van mijn maatjes hier naar hartelust kan stelen, hiephoi!

Geen opmerkingen: