zondag, december 17, 2006

Zondag, 17 december in Valencia. Weder: 22 graden en zonnig.
Claire gaat voor een ochtendwandeling voor ze aan haar taken begint te werken, wat een beetje uitloopt, maar dit terzijde.
Er staat een circus opgesteld bij Alameda, een CIRCUS!! Wihiiw! Veel mamas en papas en kindjes op de baan dus, en hier in Spanje leven ze op dat gebied wat in het verleden: op zondag worden alle kindjes in hun mooie kleertjes gestopt, alles mooi assorti en alle kindjes van hetzelfde gezin in hetzelfde tenuetje; meestal een halflange vest met dubbele rij knopen, een kleedje met satijnen strik (gelijkaardige strik in het haar) met daaronder broekkousen en lakschoentjes met een bandje :o) (Als het meisjes zijn dus hé, het zijn nu ook weer geen transseksuelen die Spanjaarden! Hoewel (maar dat is voor later). En dan paraderen hé, met de mama en papa die ook nogal opgedirkt zijn.
Wat ik op mijn zondagse wandeling ook nog eens placht tegen te komen waren meisjes, opgekleed in de typische klederdracht van de Falleras. De Fallas in Valencia zijn een hele week van soortement carnaval, waarbij comités gigantisch Fallas of carnavalpoppen maken die ze tijdens de Fallas opstoken. In elk comité echter worden de Fallas verkozen, geen poppen dit keer maar vrouwen die in vol ornaat in een praalwagen in de stoet de eerste dag van de Fallas mogen lopen en de festiviteiten openen. Bovendien is er elk jaar een verkiezing voor de "Hoofdfallera", één volwassen vrouw (Falla Mayor) en één kindje (Falla Infantil). De verkiezingen zijn druk bezig en dus worden overal fotoshoots gemaakt natuurlijk.

Bon, over die transseksuelen; na het nogal decadente kerstfeestje op Johns appartement -wat overigens voorgoed de banden tussen John en zijn buren vern..pest heeft- zijn Dan, Kate en een Engels meisje dat als engel verkleed was in een club beland waar blijkbaar een transseksuelenshow, of hoe heet dat, aan de gang was, haha! Naar het schijnt was het nog fascinerend! Ik lag echter reeds in bed rond dat uur, en een geluk dat het feestje gewoon op 't 11e verdiep van ons gebouw was en dat ik Eddie als beschermengel heb want ik weet niet goed meer hoe ik thuisgeraakt ben. Volgende dag: mijn eerste kater! Jah, op uw 22e mag dat al eens zeker... 'k Ben overigens niet van plan het nog eens te proberen. Naar wat ik gehoord heb heb ik geprobeerd Johns kerstboom mee te smokkelen naar beneden..hmm.

Gisterenavond dan was er een kerstfeestje bij Cat en Liz, het derde vandeweek want woensdag was het uiteraard bij ons te doen! Hoogtepunt van de avond was wel toen ik om half 2 wederom het lumineuze idee had even te gaan liggen en dus de helft van het feestj gemist heb (déja vû). Maar het stuk dat ik meegemaakt heb was wel geslaagd, met heerlijke kerstliedjes (denk Mariah Carey,Slade, WHAM! en een heel erg foute houseversie van "Rudolph the Rednosed Raindeer"), Engelse mincepie en shortbread (waarvoor Kate en ik de Corte Ingles gaan plunderen zijn, en meteen ook onze portemonnee, amai buitenlands eten is duur!)en de obligate kerstmutsen (lichtjes inclusief, jawel!). Oh en mistetoe boven de deur...John had echter niet teveel succes (zie foto) Er circuleert ook ergens een foto van mijn op de schoot van Santa van dienst, Ryan. Ik laat het jullie weten als ik hem weet te localiseren.
Needless to say dat ik de voorbije week heel wat behoorlijk zatte mensen gezien heb, oa een Duitser die men de volgende ochtend op Johns zetel terugvonden en die met geen stokken wakker te krijgen was. En dat kerstengelstje was ook behoorlijk scheef.

Maar vandaag zijn we dus braaf geweest en voor school gewerkt, wat ik dus weldegelijk meer doe dan wat uit deze blog zou blijken! Spanje is NIET het paradijs voor luie Erasmussers zoals men ons zo graag wil doen geloven, van die illusie kan ik jullie wel afhelpen. Morgen nemen Jelle en ik de beelden op voor ons "nieuws", dat wordt weer behelpen, een interview afnemen in het Spaans! De laatste week voor de vakantie wordt hiermee ingezet, wat er helaas sommige proffen toe inspireert very last minute een partieel examentje te organiseren, en wel tijdens die les die we missen wegens op het vliegtuig naar huis zitten. Gelukkig valt met dat mens goed te praten en is dat voor ons erasmussertjes verhuisd naar dinsdag. Met morgen les tot 21u wordt dat uiteraard een dikke 10!!!! (kreun)

Wat mijn kerstkalender mij dus vertelt (het enige stuk chocola in huis dat Eddie nog niet geconfisceerd en opgegeten heeft, wil iemand die jongen wat chocola geven als hij hier is???) is dat er nog 5 vakjes overblijven voor de vakantie!

Ziehier mijn plan voor vrijdag:
-landen om 12.15
-13u: hond platknuffelen, alsook eventueel aanwezige ouders en bloedverwanten
-13.30: buren verblijden met mijn stunning appearance, en mij in hun zetel nestelen die ik veel te lang moeten missen heb
-14u: douchen met warm water en mijn kamer inspecteren op dieftallen (you never know, naar t schijnt slaapt die Limburgse daar soms ;o)
-15u: proberen vrienden te contacteren om met mij af te spreken!
-16u: mij in de zetel ploefen en naar goeie programma's kijken,ooohhhh
-17.30: eten op een normaal uur; bij voorkeur frietjes van bij Julien ofterwel spitskool met sausiccen in de oven
-18.00: opnieuw leren autorijden en googlen naar de weg naar Merendree
-18.15: naar Merendree rijden, waarschijnlijk in Kopenhagen terechtkomen en hopelijk op tijd in Merendree toekomen voor het GMKconcert van de eeuw

Voor de rest mag alles spontaan op mij af komen, haha!

Geen opmerkingen: