vrijdag, december 01, 2006

Valencia is schoon zenne..

Maar morgen (vanavond, want ik kan thuis niets meer uploaden op mn blog, noch mails sturen!!) ga ik naar Barcelona! Zeer impulsief eigenlijk: Eddie heeft daar familie wonen die hij in september voor het eerst in zijn leven gezien heeft, en hij vond dat het tijd was om die nog eens te gaan bezoeken. En omdat we tegen maandag niet speciaal veel werk hebben en ik mij vorig weekend zitten enerveren had omdat ik niet mee was gegaan naar Madrid, ben ik daarnet een ticket gaan halen! 19euro mannen, om naar Barcelona te gaan :D Dan kunde al eens voor twee dagen afzakken hÈ. 'k Denk niet dat we echt de toerist gaan uithangen, die mensen wonen natuurlijk niet in het centrum en Eddie wil vooral bij zijn familie zijn,maar ge zijt er toch eens mee weg.

Niet dat we daarna veel thuis gaan zijn, want vanaf woensdag hebben we puente de diciembre, 'k weet nietmeer wat voor feesten het zijn, voor mijn part sinterklaasfeesten, dus HEY Eddie en ik gaan naar Gran Canaria! Niet om op het strand te gaan liggen, zoals iedereen lijkt te denken, maar om met de auto rond te rijden en mooie plekjes te ontdekken. We vliegen via Londen (I know, maar het was goedkoper) en hebben dus ook een namiddag, nacht en ochtend in Londen *brede grijns*
Iedereen die nu denkt "verwend nest, ge zit dan in Spanje en dan nog de vlieger op!", ten eerste Gran Canaria IS geloof ik Spanje, en ten tweede moet ik rekening houden met een vriendje die dit vanuit een heel ander perspectief bekijkt, namelijk "Ik ben nu in Europa, wanneer ga ik ooit nog voor zo weinig geld naar (vul zelf in) kunnen vliegen!". Eerst wou hij naar Marokko maar dat bleek een mission impossible (4 dan). 't Is dus een compromis geworden tussen Madrid en Marokko!

Volgende week dus geen nieuws (niet dat het de laatsten tijd ne vetten was), maar intussen kunt ge nog altijd de verhalen van Tom, die intussen in AustraliÎ zit en Eddie dodelijk jaloers maakt met verhalen over strandBBQ's. En ja, ik schrijd BBQ omdat ik geen idee heb hoe je barbecue/barceque/...moet schrijven. Waar is mijn groen boekje als ik het nodig heb hÈ!!

Overigens gisteren naar El Perfume geweest (Het parfum, naar het boek van S¸skind). Ik had er wa schrik voor, ik weet hoe ze soms een prachtig boek kunnen verneuken, maar 't is echt een prachtige adaptatie geworden die geen minuut verveelt ondanks de lange duur (2,5u!). Ge moet het maar doen, geuren zo treffend beschrijven in een geurloos medium! (ik moest denken aan de lessen Film, met die experimenten met geurcinema :o)) En zeker NIET aan te raden (vind ik): Scoop. Sooooo over the top!!! Moest het geen Woody Allenfilm zijn met Scarlett JOhanson in de hoofdrol zou iedereen het een idiote prent vinden peis ik.
Anyway, tot zover mijn filmrecensies :o) Ik laat het verder volledig weer aan Kevin over!

't was eens tof, met John (Canada) naar de film,normaalgezien zijn we altijd met een bende weg maar das moeilijker om mensen echt te leren kennen vind ik. Nu ging dat dus wel en we hebben achteraf in de Rocafull ook nog een goed klapke gedaan. Tegen middernacht thuis, Eddie achter zijn bureau verwachtende want daar vind ik hem meestal, de strever ;o) (ik mag dat zeggen, want ten eerste is het een poetische overdrijving en ten tweede verstaat hij geen Nederlands behalve de basics of Ghentish namelijk "vree wijs" en "frieten")
Hij was met Dan en Anja naar de Irish Pub afgezakt voor de voetbal maar zou daarna naar huis komen om nog wat te werken, niet dus :D
Om 5u komt die daar binnengestommeld "we zijn wat blijven hangen", nogal sterk riekend naar Guinness en sigaretten (mijn reukorgaan was gevoeliger dan gewoonlijk met die film). Ok, dus ik maak plaats in bed, "Neenee", zegt die "Ik ga nog wat werken in de living", waarop hij zijn laptop dus verhuist.
Nog geen 10 minuten later wordt er aan de deur gebeld: Dan, gewapend met een boek over publiek recht Èn een tas vol eieren en spek. Tegen half zes werd mijn poezelig neusje (we can all agree on that ;o)) dus geteisterd door een Guinness-sigaretten-bacon&eggs-stank, en gezien mijn slaapdronken toestand was dat Ècht een surreÎle situatie. Dan is overigens om 8.30 direct doorgegaan naar de les. Owkeeeej... misschien moet ik die entry over hoe we de Erasmusstereotiepen doorbreken maar wissen!

2 opmerkingen:

wanhoop zei

volledig off topic, maar ik hoor net op het nieuws dat er een Gentenaar van 58 in Valencia is opgepikt ivm drugssmokkel. Heeft je papa zich misdragen, Claire?
grtz,

marc

Unknown zei

Hei, hare papa is nog maar 49 hé!!