donderdag, januari 18, 2007

Terug in Valencia and feeling good!

Terug in Valencia and feeling good!
Het voelt echt totaal anders dan voor de vakantie, niet meer als een aftellen naar terugkeer maar als een tweede habitat. Vreemd, want dit is nu niet bepaald de leukste periode van het jaar, met die examens.
Oorspronkelijk zou ik 4 examens gehad hebben op 4 dagen tijd, maar na een gevecht met een bitchy prof en een gesprek met onze immer vriendelijke coördinator zijn we erin geslaagd alles watte spreiden, hoewel ons laatste examen nog niet vastligt (het hangt af van een onbekende Italiaan). Wat wel maakt dat ik een kruis mogen trekken heb over ons Milaantripje 6 februari.

Ik zie fragmenten in het online VTMnieuws over vreselijke stormen, hier niets van dat alles: stralende zon, staalblauwe hemel, behaaglijke 20 graden... Niet echt de sfeer van de januariexamens dus...dit soort weer krijg je bij ons pas rond mei!
Kate en ik zijn dus gisteren met onze cursus in de Turia gaan zitten, een hopeloze zaak als je ook jongleerballen en een leesbook bijhebt. Algauw kwamen een groepje Slovaken op ons af, gewapend met een rugzak vol poi, van die toortsen en ander jongleermateriaal. Ik zou hun namen even neertypen maar de schrijfwijze is mij helaas onbekend, het klonk als "Vluswuzmi".
Needless to say dat ik nog steeds niet naar behoren kan jongleren.

Later die dag met Craig uit Oklahoma naar Sangre y Arena, een film uit 1916 gebaseerd op het boek van Blasco Ibañez, stomme film en dus begeleid met live pianomuziek, mooi!! En op 5 min stappen van mijn deur, dus dat gaan we vaker doen!
Kate heeft ons zessen (met gasten Craig en Alison) dan een heerlijke moussaka voorgeschoteld, die we vanavond gaan vergelijken met écht Grieks eten in een Grieks restaurant. (we zijn nog nooit op restaurant geweest dus ik wil het woord "decadent" niet horen,ok!) En vrijdag gaat John voor ons koken omdat hij dinsdag mogen meeëten heeft van mijn vol-au-vent (ofte "Yummie food in cups" zoals Eddie het zo treffend omschrijft). Van diëten komt dus niet te veel in huis, haha!

Dan komt hier net binnengewalst met een grijns op zijn gezicht, hij heeft "sobresaliente" op zijn mondeling examen (=uitstekend), so gotta go!

Geen opmerkingen: