zondag, november 05, 2006

Palindrome Birthday


Ahja, 22...
Aangezien zowat iedereen het al weet wordt dit een kort bericht (I'll try): aangezien Tjeu hier met de auto was hebben we de gelegenheid gegrepen en zijn we naar Alicante gereden (op 2u rijden van hier, ipv 1 zoals we dachten) Omdat we luie kiekies zijn waren we daar pas rond 15u maar 't is toch een zalige dag geworden, wat wilt ge, als het 30 graden is op uw verjaardag en ge in Alicante tussen de toeristen rondloopt! 'k Had echt een zwaar "het is vakantie en we gaan op een road trip!!" gevoel, fantastich, zeker toen we onze voetjes verwenden door in de zee te gaan rondlopen (Eddie heeft zich aan een echte duik gewaagd,maar ik had mijn bikini ergens ver weg gestopt en was te lui om mij om te kleden), op de golfbreker lopen onnozel doen (zie fotos op space)en goe gebabbeld en veel gelachen! Tjeu wou persé paella eten 's middags en negeerde vakkundig de subtiele elleboogstoten die hij van Eddie kreeg (zo vernam ik later). Kate zou immers 's avonds een verrassingsverjaardagspaella klaarmaken! Vandaar dus dat we die dag twee keer paella gegeten hebben, maar boy was it good! (behalve de bediening, zo nen boer!)


Het Castillo de Santa Barbara bezocht, heel oud fort. Prachtig zicht van daarboven, zeker met de ondergaande zon die de stad in een prachtig licht liet baden, de glinsterende zee, de bommen-en-granaten omgeving, de wapperende Spaanse vlag in contrast met een roze-paarse hemel... Dit alles in een temperatuur van nog steeds om en bij de 25 graden! Toch wel mijn heetste verjaardag ooit, om beter te doen ga ik volgend jaar op bezoek moeten gaan in Australië ben ik bang.

Na het uiterst gezellige diner dan nog naar de Rocky Horror Picture show gekeken, maar naar mijn gevoel moet ge toch al serieus zat zijn om u daarmee te amuseren, wat een weirde film! Kate ging er echter volledig in op en stond in de living mee te zingen en dansen met de liedjes (maar dat telt niet, das een Britse en Britten zijn chronisch zat). Om het eens met clichés te zeggen.
Ik was trouwens de vrijdag al zat genoeg geweest. Om de omas en opas onder jullie gerust te stellen: ik ben braaf geweest hoor, alleen heb ik mij op mijn 22e verjaardagsfeestje (
iedereen verkleed! gigantisch grappig!) net iets te enthousiast op de martini, kriek en wodka-limon gestort, waardoor ik dringen een bezoekje aan het kleinste kamertje kon gebruiken. Het bewuste kamertje bleek echter bezet dus ging ik mij efkes op Eddies bed leggen, waar ik een kleine twee uur later weer wakkerwerd. Op de vraag waarom ze mij niet wakkergemaakt hadden zeiden ze dat ze geprobeerd hadden maar dat ik zei dat ze mij moesten laten slapen :p Slaapkop dat ik ben hé! Gelukkig was ik niet te laat om de performance van ons bovenbuur te zien die vriend en gitaar had meegebracht en een super privé-optredentje ten beste hebben gegeven. 't Deed mij wat denken aan de 18e verjaardag van Géraldine, zo gezellig en goeie muziek! Die mannen kunnen echt goed zingen.


Na Tjeu heb ik mijn ouders 3 dagen over de vloer gehad, veel te kort natuurlijk maar 't heeft me echt deugd gedaan!!!
We krijgen hier gene rust want nu kampeert Felic' lief hier een week (Darren uit Schotland, wel een internationaal kot hier moet ik zeggen hoor), en zaterdag komen mijn lief broertje, Hanne en Tom al!!! (woohoo!)

Verder moet niemand panikeren als ze in de Avinguda D'Aragon belanden als ze mij komen bezoeken, this is Valencia baby, en alles dus in twee talen! Raak daar maar eens wijs uit hé, ze beginnen dan tegen u te ratelen in 't Valenciaans en ik maar peinzen dat ik mijn Spaans acuut en ter plekke ben kwijtgespeeld!
Ook leuk: alle meisjes onder de 18 lopen hier met een schattig uniformpje rond: Schotse geruite rok, hoog opgetrokken sokken in lakschoenen, hemdje en schoolpull. Die zien er dus allemaal oftewel 14 uit, oftewel behoorlijk foute imitaties van Britney Spears in haar 1e hit. Ik denk dat er een regeringscrisis zou ontstaan moest pak Verhofstadt het in zijn hoofd krijgen zo'n uniform op te leggen! Wilde hordes 17-jarigen die de ministeriële kabinette bestormen!!!
Enfin, ik heb mijn best gedaan er een foto van te trekken maar omdat ze mij algauw begonnen bezien als een lesbische stalkster heb ik mijn pogingen na een tijdje gestaakt. Hopelijk binnenkort op uw lievelingsblog ;o)

Geen opmerkingen: