zaterdag, september 09, 2006

Meet Eddie!!!
Vandaag op het strand hebben we een boel leuke foto's gemaakt maar die staan nog niet op mijn computer, vandaar... We hebben fietsen gehuurd (2.5 euro voor 24u!) en zijn daarmee de stad doorgecrosst, door de Turia (ik weet niet of ik daar al over verteld heb maar dat is dus de bedding van de rivier Turia die vroeger door de stad liep, en die ze na de overstromingen van 1957 omgetoverd hebben tot een prachtige, 10 km lange tuin) , naar het strand, en het water is gewoonweg zaaaaalig... zeker 25 graden ofzo, kheb er een uur liggen in dobberen, om nadien volledig verrimpeld in de zon te gaan liggen en samen met Jelle naar muziek te luisteren (die heeft trouwens een heel goeie smaak)...we zijn momenteel op zoek naar een frisbee om het nog leuker te maken :)

Vanochtend in de keuken: twee dode cucarachas!!! Enfin, dood, ze spartelden nog een beetje met hun pootjes, maar de antibugspray doet dus zijn werk, haha!!! Echt vort die beesten, 'k had zoiets nog nooit gezien! Elke keer ik in die kast moet zijn rammel ik eerst wat met de deur zodat ze zich alvast kunnen verstoppen, dan zie ik ze tenminste niet (ok, logica van een 4-jarige, but still).

Gisterenavond heeft mijn entourage voor de eerste maal van mijn kookkunsten kunnen genieten en 't was een waar succes al zeg ik het zelf! Kokosrijst met kip, ananas, champignons en curry, maar zonder kokos want niemand schijnt dat hier te kennen, ik heb die hele supermarkt (op 3 min wandelen van onze deur trouwens) 500 keer doorgesjeesd maar 'k vond enkel een soort babygroeimelk voor baby's, en daar gaan we niet mee beginnen, hoewel er wel enkele centimeters bijmogen...
Daarna hebben we geprobeerd om uit te gaan in de buurt maar volgens mij zijn we krak de verkeerde kant opgelopen. uiteindelijk zijn we dan met onze fles sangria in de living beland, en 't was heeeeel gezellig! (Y la palabra del dia = asco (walgelijk), wat uiteraard op de kakkerlakken slaat)

Oh, algemene oproep voor de filmliefhebbers onder jullie (en voor de anderen hetzelfde): Jelle heeft voor de one minute film and sound awards een kortfilmpje gemaakt (Block), echt goed gedaan, dus zou het tof zijn als iedereen daar op stemde!!! www.kingkong.be, dan op "breng je stem uit" klikken en dan op "Block" van Jelle Stroo!!!

Ok, na dit reclameblok even een vreemd fenomeen uit Valencia beschrijven: verkeersregels zijn hier zo goed als onbestaande (maar er zijn wel overal brede fietspaden) dus wat de mensen doen als ze niet direct een parkeerplaatsje vinden is gewoon op de hoek van de straat gaan staan, or even worse, dubbel geparkeerd. Uiteraard vinden de mensen die in de 1e rij staan dat niet zo gigantisch grappig want ze kunnen niet uit hun plaatje! Niet gepanikeerd echter, de overtreder zet gewoon zijn handrem niet op, en de gedupeerde 1e parkeerder duwt de andere auto een eindje verder :D Echt een grappig zicht.
Bovendien zijn we hier echt nogal religieus allemaal:

We hebben ook voor de eerste maal onze wasmachine gebruikt, eerst een half uur zitten staren naar de verschillende knopjes (hoeveel graden? welke stof? en dan nog een hoop pictogrammetjes waar we kop noch staart aan krijgen)dus we hebben het waarschijnlijk compleet verkeerd gedaan maar anyway, de machine is niet ontploft, onze kleren zijn roze, blauw noch geel en we kunnen er nog steeds in dus hurrayyyyy!

Morgen meer nieuws!!! Kunnen jullie nog volgen?
En als toemaatje: Jelle en ik met onze horchata voor de stierengevechtenarena (if that's even a word)

Geen opmerkingen: