woensdag, september 06, 2006

Na een zoektocht van 4 dagen from hell heb ik -jawel- eindelijk een appartement gevonden!!! (driewerf hoera)
Even "from hell" uitleggen: stel je een appartement voor met een keuken en living waar je amper een hand voor je ogen ziet, met een kamer van 5 vierkante meter met zicht op een blinde muur, en een keuken vol aangekoekte resten en muren volgeplakt met posters van naakte vrouwen ( ik hoor sommigen glunderen tot hier) en dan heb je een gemiddeld beeld van wat ik hier zoal gezien heb. Ik heb mijn droom van een typisch spaans huisje dus snel opgeborgen en trek morgen in een appartement in de studentenbuurt (you know, the getto)met een ruime living en een ok kamer, wasmachine, oven, etc.

Maar wat ECHT wijs is: ik heb een kotgenoot gevonden (hij lag helemaal jetlagged te slapen in MIJN bed in de jeugdherberg (sindsdien leg ik mijn valies op mijn bed)en was ook op zoek naar een appartement. Jaja, Claire woont samen met een rasechte Australier, compleet met accent en al, PLUS hij spreekt perfect Spaans omdat zijn ouders van Uruguay zijn ! (don't ask)
Er zijn nu nog twee kamers vrij maar we kunnen onze piso dus intussen volledig inrichten naar onze smaak. Wie zin heeft om een jaar in Spanje te komen wonen: Av. Aragón 38, deur 4, Valencia!! (PAL aan de metro, juich!)

Ik denk intussen in drie talen tegelijk, Engels, Nederlands en Spaans en dat laatste lukt al aardig. Het is zo tof om op elke hoek van de straat een Noor, Zweed, Amerikaan of Portugees tegen te komen en dan alles te vergelijken met Belgie :-)
In Australie hebben ze bijvoorbeeld plastieken bankbiljetten, zodat ze niet kapot zouden gaan in de wasmachine, haha!

Binnenkort post ik een paar foto's maar momenteel zit ik in de mediatheek van de universiteit, die nogal veraf is (40min met de metro vanop mijn kot, 'k zat thuis dichter!) maar heel sjiek en goed uitgerust.

Eergisterenavond was ook zalig,we zijn ijsjes gaan eten in een echt weirde ijsbar aan Plaza de la Virgen, ze hadden er Guinnessijs (ja, het bier), zalmijs, ajuinijs,... Ik heb het maar bij chocolade gehouden :D
Het zicht vanuit mijn kamer in de jeugdherberg is prachtig en dat Spaans geroezemoes in de straten, straatmuzikanten overal, de geur van verse paella, de hitte (34 graden!), enfin zoveel indrukken! En ok, Claire blijft Claire, er zijn ook momenten dat ik het totaal niet meer zie zitten maar dat zal zeker verbeteren nu ik een appartement heb.

Normaalgezien heb ik vanaf volgende week internet op mijn appartement dus dan kan ik een iets meer samenhangend tekstje schrijven, I promise!

Geen opmerkingen: